RAZISKAVE
- VLOGA GIBANJ ZA PRAVICE ŽENSK PRI SPREMEMBAH SPOLNO DISKRIMINATORNE ZAKONODAJE PO ARABSKI POMLADI; V Jordaniji in Tuniziji se širše pripovedi o pravicah žensk razlikujejo od pripovedi o pravicah žensk za enakost spolov. Kljub razlikam v političnem kontekstu se gibanja za enakost spolov v obeh državah soočajo s podobnimi izzivi. Islam kot družbenopolitična ideologija nasprotuje enakosti spolov na zakonodajni in izvedbeni ravni. Brez sekularizacije ni mogoče doseči enakosti spolov v vseh sektorjih.
-
UMETNIŠKE PRAKSE SKUPNOSTI IZ VEČJEZIKOVNE IN MEDKULTURNE PERSPEKTIVE ZA MEDKULTURNI DIALOG V EVRO-SREDOREDOZEMSKI REGIJI; Ugotovitve naslavljajo skupne vidike umetnosti skupnosti v zadevah prostora ali obredov prek pisarniških raziskav, kot je koncept SAMAR kot umetnosti skupnostnih pogovorov v arabskem jeziku ali Mahalle v turškem jeziku kot družbenih enot za pogovarjanje med člani skupnosti o družbeno-politična vprašanja, kjer bi lahko potekala tudi umetnost.
-
PRAVIČNOST V 21. STOLETJU; To delo je zbirka petih člankov, posvečenih kompleksnemu konceptu pravičnosti.
-
URADNA RAZVOJNA POMOČ V ČASU ŠTEVILNIH KRIZ; Uradna razvojna pomoč (ODA) je bila mehanizem za solidarnost in za uravnoteženje dinamike moči svetovne politike s finančnimi nadomestili. Ta dokument odraža trende, ki jih spremlja uradna razvojna pomoč v zadnjih nekaj letih.
- IZVAJANJE AGENDE 2030 ZA ENAKOST SPOLOV PRI MIGRACIJAH IN INTEGRACIJI, GLEDE NA SPOL; Socialna in delovna integracija migrantk je pomembno izhodišče za pravičnost in za odpravo socialno-ekonomskega razkoraka med ženskami in moškimi na splošno.
- KAKO OKREPITI SLOVENSKO ZUNANJE POLITIKO KOT ZAGOVORNIK ZA MIR IN TRAJNOSTNI RAZVOJ V PALESTINI je zapis, v katerem obravnavamo slovensko zunanjo politiko do palestinskega boja; identificiramo dva toka od leta 2018 do 2019 in po spremembi vlade leta 2020 do aprila 2022.
- VKLJUČEVANJE NAČEL SPOLA, MIGRACIJE, INTEGRACIJE IN AGENDA 2030; Integracijo načela enakosti spolov smo v Sloveniji uvedli z Zakonom o enakih možnostih žensk in moških (2002).
-
UMETNIŠKE PRAKSE SKUPNOSTI IZ VEČJEZIČNE IN MEDKULTURNE PERSPEKTIVE ZA MEDKULTURNI DIALOG V EVRO-SREDOZEMSKI REGIJI; Ugotovitve naslavljajo skupne vidike umetnosti skupnosti v zadevah prostora ali obredov prek pisarniških raziskav, kot je koncept SAMAR kot umetnosti skupnostnih pogovorov v arabskem jeziku ali Mahalle v turškem jeziku kot družbenih enot za pogovarjanje med člani skupnosti o družbeno-političnih vprašanjih, kjer bi lahko potekala tudi umetnost.
- MIGRACIJE IN INTEGRACIJE Z VIDIKA SPOLA V SLOVENIJI: V tem primeru smo analizirali meritve socialne in delovne integracije z vidika enakosti spolov.
- KAKO LAHKO MEDKULTURNO UČENJE PRISPEVA K TRAJNOSTNEMU ŽIVLJENJU je primer, v katerem smo podrobneje obravnavali kritična vprašanja, pri katerih lahko učenje prek medkulturnih izmenjav prispeva h izgradnji vključujočih in trajnostnih družb, ki se odzivajo na Agendo 2030.
- RAZMEVANJE POTREB MIGRANTK IN BEGUNK V PODJETNIŠTVU IN USTVARJALNEM SEKTORJU (WICP) – projekti “Ženske v ustvarjalni moči” poskušajo odpraviti vrzeli v procesu integracije migrantk in begunk, izboljšati njihovo zaposljivost ter vzpostaviti in okrepiti vezi v njihovi novi skupnosti.
ČLANKI
- TEOKRACIJA, NEOKOLONIZALIZEM IN SPOLNI APERTHEID V JORDANIJI
- “EKSOTIZACIJA V DEKOLONIALNEM DISKUSU” – Spopad egov “Rešili jih bomo pred nami” in “Preučevali jih bomo, da nas nadgradimo”.
- “GLOBALNO IZOBRAŽEVANJE SKOZI MEDKULTURNO LEČO
- “KAKO POSTATI BOLJ OBČUTLJIVI ZA RAZNOLIKOST ZATIRANJA?”
- “VLOGA FEMINISTIČNE ZUNANJE POLITIKE PRI PODPORI GIBANJ ZA PRAVICE ŽENSK NA JUGU IN SEVERU SREDOZEMLJA”
- “VPLIV MEDKULTURNE OBČUTLJIVOSTI NA NAŠE UČNE STILE”
- “ISLAMIZACIJA NEENAKOSTI MED SPOLOMA?”
ODPRTE KONFERENCE
MODULI USPOSABLJANJA
- “VODITELJI PRIHODNOSTI” je program usposabljanja medkulturnega vodenja za mlade, mladinske voditelje in strokovnjake. Okvir programa temelji na medkulturnem učenju in pedagogiki zatiranih. Medkulturno vodenje, čustvena inteligenca, pripovedovanje zgodb, postavljanje ciljev, kreativno vodenje, več stilov vodenja, oblikovalsko razmišljanje, teorija sprememb in vključevanje mladih so področja, na katerih udeleženci med tem programom izboljšujejo svoje kompetence. Medkulturna trenerka in raziskovalka Samar Zughool je ustvarila in tudi vodi to usposabljanje.
- MENTORSKA MOČ PRI INTEGRACIJI, 1. del: V tem izobraževalnem tečaju naša trenerka Samar Zughool vodi kritičen učni proces, medtem ko zagotavlja konkretne korake pri prehodu s tradicionalnega mentorstva na obratno mentorstvo kot odnos, ki temelji na enakovredni udeležbi in integraciji kot dvosmernem procesu ter izstopu od etnocentrizma do etnorelativizma.
- “OSNOVE SLOVENSKEGA JEZIKA” je spletni tečaj, ki je brezplačen za ljudi, ki bi se radi naučili osnov slovenskega jezika.
- MENTORSKA MOČ PRI INTEGRACIJI, 2. del: Program se je začel z umetnostjo in njenimi tehnikami za ozemljitev, “team-building” ter ustvarjanje varnih in pogumnih prostorov. Ustvarjamo in redefiniramo naš skupni slovar mentorstva, kulturne zavesti, izkustvenih stilov učenja in medkulturne komunikacije.
- VKLJUČEVANJE NAČELA ENAKOPRAVNOSTI SPOLOV V MEDKULTURNO DELO: V tem tečaju usposabljanja, ki smo ga zasnovali in razvili na podlagi andregagogike, izkustvenega učenja, vodimo proces učenja in izmenjave med strokovnjaki in člani osebja, ki delajo v organizacijah civilne družbe v regiji EuroMed.
UČNA ORODJA
- VODNIK ZA VZGOJITELJE MLADIH ZA RAZVOJ UČNIH NAČRTOV IZKUSTVENEGA IZOBRAŽEVANJA IN PROCESOV IZKUSTVENEGA UČENJA; Ta priročnik popelje izkustvene učitelje v tristopenjsko akcijo načrtovanja, omogočanja in ocenjevanja, da bi ustvarili kurikulum izkustvenega izobraževanja, ki združuje ključna načela izkustvenega učenja z vodenjem procesa skozi izkustveni cikel in vključuje različna orodja in metode, ki se odvijajo na različne potrebe in učnih stilov, ki omogočajo vseživljenjsko učenje v skladu z osmimi ključnimi kompetencami.
- Tandemski program usposabljanja projekta “WICP”; v tem priročniku lahko najdete informacije o vaji “tandem”, njeni strukturi in učnih pristopih.
- MEDKULTURNO UČENJE ZA TRAJNOSTNO ŽIVLJENJE; Namen tega orodja je ustvariti izkušnjo, v kateri povečamo našo medkulturno občutljivost iz antroponcetrizma.
- STORYSILIENCE ZBIRKA ORODIJ je nastala v sodelovanju s skupino ljudi, ki se ukvarjajo z ustvarjanjem in pripovedovanjem zgodb z namenom izgradnje družbene odpornosti in solidarnosti v času krize.
- STORYSILIENCE UČNI VODNIK je vodnik, katerega namen je navdihniti ljudi s spretnostmi, veseljem in navdušenjem nad umetnostjo – nekaj, v čemer lahko osebno uživajo in pridobijo karierne priložnosti.
- “AM I INCLUSIVE?” (Ali sem vključujoč/a?) Je samorefleksivni vprašalnik iz leče učenja o spolni in medkulturni občutljivosti.
POUČNI FILMI
- Creartbase je spletna učna platforma, ki je del projekta “Be Art Together” in je pobuda mednarodne ekipe iz Poljske, Portugalske, Romunije in Slovenije, namenjena podpori umetniškega izobraževanja, ki se izvaja s pomočjo spletnih orodij, ter promociji lokalne kulture in umetniških oblik prek interneta. Omogoča izmenjavo gradiv in izkušenj z učitelji umetnosti, s čimer lahko razširijo svoje znanje na področju metod dela in uporabe novih orodij; kot tudi prenos likovne vzgoje na daljavo, ki je vsem na voljo v neomejeni, brezplačni obliki.
- PEDAGOGIKA ZATIRANIH; Prenos pedagogike zatiranih v učilnico
- OGREVALNE IGRE ZA USTVARJALNOST
- GLEDALIŠKE TEHNIKE za spodbujanje ustvarjalnosti in uvajanje telesne ekspresije
VIDEO ZGODBE
- “THE ROAD TO LJUBLJANA” (Pot do Ljubljane) je dokumentarni film, ki nosi preprosto sporočilo: »Migracije so naravna človekova dejavnost, sovraštvo pa ni! Izberite Ljubezen!”
- “IT ENDS BY ME” (Konča se pri meni) je kratki film, ki se zavzema za doseganje cilja SDG8 “dostojno delo in gospodarska rast” za vse.
- “BE MY VOICE” (Bodi moj glas); Zgodba o poslušanju (Story of listening), Zgodba Hande Kader (Story of Hande Kader), Zgodba o krvnem maščevanju (Story of blood feud).
- “COVID-19 V SLOVENIJI” – nastop mladih iz Slovenije.
PARTICIPATIVNE UMETNOSTI IN UMETNIŠKE PRAKSE SKUPNOSTI
- “InterArts” je neformalna skupina strastnih igralk in umetnic iz Sirije, Alžirije, Jordanije, Slovenije ter Bosne in Hercegovine, ki živijo v Ljubljani. V luči Mediteranskega dneva smo izvedli “InterArts performans”; Ponovno pridobivanje našega Sredozemlja z umetnostjo za dialog.
-
Umetniške prakse skupnosti iz večjezične in medkulturne perspektive za medkulturni dialog v evro-sredozemski regiji; Ugotovitve naslavljajo skupne vidike umetnosti skupnosti v zadevah prostora ali obredov prek pisarniških raziskav, kot je koncept SAMAR kot umetnosti skupnostnih pogovorov v arabskem jeziku ali Mahalle v turškem jeziku kot družbenih enot za pogovarjanje med člani skupnosti o družbeno-političnih vprašanjih, kjer bi lahko potekala tudi umetnost.
- “Be My Voice”; Usposabljanje je spodbujalo empatijo in medkulturno inteligenco za povečanje čustvene inteligence. Gledališče in umetnost sta jim pomagala razviti veščine mednarodne solidarnosti za duševno zdravje. Za praktično izvedbo smo imeli izbor zgodb, ki so jih anonimno napisali in poslali državljani iz evro-sredozemske regije.
- “SAMA Community arts” je serija delavnic, ki uporabljajo uprizoritvene umetnosti in njihove tehnike za redefiniranje srčne komunikacije in dekolonizacijo terminologij, kot je “državljanstvo”.
- “Red in Resilience” je gledališka predstava, ki jo navdihujejo raznolika potovanja “žensk, ki prihajajo v ali iz družb, na katere vpliva ideologija islama, na geografski lokaciji, imenovani “Bližnji vzhod”.
- “NOT your Schehrazade” (“The strike of Mecca”) je zgodba Samar Zughool o 1001 noči.
IGRE
- “PHILOSOPHY PUZZLES 2030” je igra za reševanje skrivnosti, kjer igralec v vsaki misiji naleti na eno filozofsko skrivnost, ki jo mora rešiti. Te skrivnosti so “uradne” filozofske ideje najpomembnejših filozofov in mislecev po vsem svetu in iz različnih časov, vse do stare Grčije.
- Namizna igra “SMART START” se osredotoča na sodelovalno reševanje problemov in se lahko uporablja za sodelovanje z neposrednimi in posrednimi upravičenci projekta “Ženske v ustvarjalni moči”, ki je bil izveden za podporo vključevanju migrantk in begunk v evropske družbe.